I 2023 tog vi de første skridt mod en forbedret digital nyhedsoplevelse i vores apps, da vi skiftede fra én kiosk-app til alle titler og over til brand-specifikke apps for de enkelte titler.
I 2024 har vi fulgt op med en markant opdatering af disse brand-specifikke apps. De er nu bygget på en helt ny platform, hvor live-nyheder er i centrum, og der er mulighed for at vælge, hvilke nyheder man vil opdateres på – i appen eller via push-notifikationer.
Selvom E-avisen fortsat er en vigtig del af appen, har vi nu skabt et mere dynamisk univers, hvor brugerne ud over live-nyheder også finder JFM Play, podcasts, spil-univers, Avisfordele og meget mere – alt samlet i en optimeret og mere brugervenlig løsning.
Udviklingen af de nye apps er sket med afsæt i omfattende brugerundersøgelser før, under og efter, for at sikre en tidssvarende og intuitiv oplevelse. De første resultater har været meget positive, og vi ser en fortsat solid vækst i brugen af vores apps på tværs af alle vores titler.
App-arbejdet stopper ikke her, og vi vil også i 2025 og 2026 bygge videre på, hvad vi ser som en tiltagende vigtig platform for os og vores brugere fremadrettet.